piątek, 10 czerwca 2011
z cyklu polskie firmy: Leopard Automobile

leopard_design_po_polsku_zsah_0

Jeśli poprosić statystycznego, polskiego fana motoryzacji o wyliczenie choćby kilku modeli samochodów, które powstały na deskach kreślarskich i warsztatach naszych rodzimych konstruktorów, usłyszymy o Polonezach, Syrenkach, Tarpanach czy Żukach tymczasem w Mielcu, w hali, w której przed laty montowano samoloty myśliwskie Lim, dziś inżynier Zbysław Szwaj produkuje, a raczej tworzy luksusowe samochody. Ponoć mieleckimi leopardami jeżdżą: szejk z Doha, znany gwiazdor Hollywood i ktoś ze szwedzkiej rodziny królewskiej. Nie każdy może sobie kupić leoparda. Po pierwsze trzeba poczekać, bo firma produkuje około 20 aut rocznie. Po drugie auto kosztuje ponad 120 tysięcy euro, a więc więcej od porsche.

Zbysław Szwaj zanim założył Leopard Automobile-Mielec, zajmował się pracą naukową. Uczestniczył w badaniach związanych z fizyką jądrową, medycyną nuklearną. Analizował „schorzenia oceanu” oraz badał plankton. Skonstruował scenograf tarczycowy, który wykorzystuje się w badaniach tarczycy. Pierwszy polski minikomputer K 202 także jest jego wynalazkiem. W 1983 roku Zbysław Szwaj rzucił wszystkie dotychczasowe zajęcia i podjął się trudnej misji zbawienia polskiej motoryzacji. Na początku była firma Gepard, która miała udziały w dawnej mieleckiej fabryce samolotów. Niestety piętrzące się problemy natury finansowej i zły dobór wspólników spowodowały, że projekt skazany był na porażkę.

Po upadku tego zakładu w 1997 roku przy pomocy swojego szwedzkiego przyjaciela Alfa Naslunda, również zakochanego w pięknych samochodach, Zbigniew Szwaj nabył pozostałości po upadłej firmie Gepard i rozpoczął prace nad nowym samochodem – Leopardem. Jak sam wspomina: „Założenie było takie: nie konkurować z wielkimi markami takimi jak na przykład Ferrari czy Bugatti, lecz stworzyć samochód ponadczasowy. Zadbać o stylowe oblicze pojazdu, łącząc elementy przeszłości z nowoczesnymi parametrami”. Po niespełna dziesięciu latach prac, podczas paryskiego salonu motoryzacyjnego w 2005 roku zadebiutował pierwszy polski Leopard.

leopard_design_po_polsku_zsah_1

 
Nadwozie samochodu zaprojektował syn pana Zbysława. Maksymilian Szwaj, pracujący w swoim czasie w ośrodku stylistycznym Rovera i Porsche. Leopard to rasowy roadster, ma więc piękną, długą maskę kryjącą potężny silnik, wyraźnie zaznaczone nadkola, daleko do tyłu cofnięte tylko dwa miejsca dla pasażerów i skromny bagażnik. Intrygująca stylistyka nadwozia Leoparda łączy tradycję z nowoczesnością. Ręcznie przygotowane nadwozie z aluminium wykończane jest materiałami wyłącznie najlepszej jakości. Znajdziemy tu więc elementy z chromowanej miedzi albo mosiądzu, a urocza skórzana torba montowana na kole zapasowym ulokowanym na pokrywie bagażnika, uszyta została ze specjalnie przygotowanej, wyjątkowo grubej skóry. Nie inaczej jest wewnątrz tego unikalnego pojazdu. Tapicerka to produkt najwyższej jakości, fotele są fantastyczne, a każdy detal wygląda jakby nad jego kształtem i jakością wykończenia pracował tuzin ludzi.

leopard_design_po_polsku_zsah_2 

Długa, budząca szacunek maska samochodu kryje fabrykę mocy, gwarantującą lekkiej konstrukcji ponadprzeciętne osiągi. Sercem Leoparda jest zaadoptowana z Chevroleta Corvette 405-konna widlasta „ósemka”, gwarantująca sprint do pierwszej setki w budzące podziw 4 sekundy i prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. O to by zatrzymać szaleńczo rozpędzonego, drapieżnego kota, dba zestaw hamulcowy specjalnie zaprojektowany przez Brembo.

leopard_design_po_polsku_zsah_3

Polski Leopard obecnie produkowany jest wyłącznie jako roadster, ale właściciele fabryki intensywnie pracują nad wprowadzeniem na rynek zamkniętej wersji coupe.

Źródło:

Leopard Automobile – oficjalna strona producenta

Piotr Słociński, Najpiękniejsze polskie coupe – www.menforum.pl

Gadżet dla szejka: Polskie auto droższe niż porsche - www.bankier.pl

 


 




poniedziałek, 13 grudnia 2010
z cyklu polskie firmy: Kross

kross_design_po_polsku_zsah

Zbigniew Sosnowski, założyciel i właściciel firmy Kross zaczynał od małego sklepu w Przasnyszu z rowerami i częściami do nich. Skromny sklepik szybko przekształcił się w hurtownie, która stała się z czasem największym partnerem handlowym Rometu. "Niestety polski producent nie rozwijał swojej linii produkcyjnej, rowery nie trafiały w gusta odbiorców, przez co Romet był coraz gorzej postrzegany, a zainteresowanie rowerami tej marki ogromnie spadło." Widząc ten niekorzystny kierunek zmian Zbigniew Sosnowski początkowo próbował importować gotowe rowery z Włoch, a następnie uruchomił własną produkcję. Dla intensywnie rozwijającej się firmy z Przasnysza rodzimy rynek szybko stał się za mały. "W 2000 roku rozpoczęła się jej zagraniczna ekspansja. Pierwszy rynek, na którym udało się zaistnieć, to Francja, gdzie dziś trafia połowa eksportowanych rowerów. Później była Wielka Brytania. Wkrótce potem polskie rowery trafiły do sprzedaży w Skandynawii. - To pozwoliło młodej firmie zdobyć doświadczenia do produkcji rowerów z wyższej półki i rozpoczęcia sprzedaży w innych krajach europejskich." Dziś Kross jest dziś największym producentem rowerów w Europie. "W Polsce sprzedaje się 1,2 mln rowerów rocznie. Kross ma 40 proc. tego rynku, a ponadto eksportuje swoje rowery do Francji, Wielkiej Brytanii, USA, Szwecji, Finlandii, Holandii, Niemiec i krajów b. ZSRR. W ubiegłym roku sprzedał 800 tysięcy jednośladów."

kross_1_design_po_polsku_zsah

"Kross dał się poznać na rynku jako producent solidnych rowerów dla użytkowników, dla których niska cena jest ważna, ale chcieliby mieć rower, którego wzornictwo nie odbiega od wzorców najdroższych marek." Najdroższy model firmy można kupić za 2-3 tys. zł. Najtańszy - już od sześciuset złotych. W sumie w ofercie jest ponad 60 modeli - taką gamą pochwalić się może niewielu producentów.


kross_design_po_polsku

"Na zagranicznych rynkach Kross stawia przede wszystkim na ciekawe wzornictwo i na tym polu chce wygrywać z konkurencją." O design nowych modeli dba Dział Rozwoju Nowego Produktu. "Projektowanie rowerów wymaga nietuzinkowego połączenia tradycyjnych umiejętności i często futurystycznej technologii. Nie wystarczy być sprawnym rysownikiem, ale również technikiem, niemal instynktownie rozumiejącym proces produkcji rowerów. Do tego jeszcze trzeba dodać koncept produktu, ten kluczowy element pozwalający trafić w gusta klientów końcowych - konieczne jest zrozumienia współczesnego konsumenta i zmian zachodzących na rynku. Inspiracje do tworzenia nowych kolekcji projektanci z Krossa czerpią z doświadczeń i przemian zachodzących na światowym rynku rowerowym, a także z innych branż, takich jak samochodowa, sportowa, itp."

kross_2_design_po_polsku_zsah

"Rzadko się zdarza, by ktoś wsiadając na rower zastanawiał się, jak wygląda proces jego powstawania. Każdy z rowerów KROSS składa się z kilkuset komponentów, które odpowiednio dobrane tworzą sprzęt zdolny podołać największym wyzwaniom.
Proces budowy roweru rozpoczyna się na stole kreślarskim, gdzie przy udziale projektantów z Działu Rozwoju Nowego Produktu oraz Działu Technicznego powstają koncepcje ram. Na tym etapie jest bardzo ważne, aby odpowiednio dobrać kąty i materiał, gdyż od tego zależą niemal wszystkie parametry jezdne powstającego roweru. Następnie należy dobrać odpowiednie grupy komponentów zwracając szczególną uwagę na dopasowanie części do specyfiki roweru i potrzeb grupy odbiorców, do których będzie on skierowany. Wbrew temu, co myśli wielu rowerzystów, jest to jeden z najcięższych etapów w budowie roweru. Pomimo tego, że wybór na rynku akcesoriów i części jest ogromny, to dopasowanie ich w jednym rowerze tak, aby spełniały wymagania odbiorców, jest naprawdę trudnym procesem. Specjaliści z Krossa dzięki wieloletniemu doświadczeniu radzą sobie z tym doskonale, czego odzwierciedleniem są dobre wyniki w testach porównawczych"

kross_3_adesign_po_polsku_zsah

"Kolejnym etapem jest opracowanie grafiki dostosowanej do specyfiki roweru oraz zgodnej z aktualnie obowiązującymi trendami. Przy współczesnej unifikacji, kiedy to rowery różnią się w nieznacznym stopniu komponentami, to właśnie design roweru decyduje o jego zakupie. W końcu sprzęt, na którym spędzamy jakąś część swojego wolnego czasu musi się nam podobać. Projektanci KROSS przy pomocy nowoczesnych programów przekuwają swoje wizje na konkretne wzory graficzne, które sprawiają, że rowery wyglądają nowocześnie i stylowo.
Kiedy już prototyp jest gotowy na papierze czas przystąpić do montażu. Osoby odpowiedzialne za ten etap kompletują wybrane części i montują prototypy. Kiedy wszystko jest już gotowe przychodzi czas na walidację nowego modelu. Jest to proces oceny trafności doboru komponentów, ogólnego wyglądu roweru i ocena perspektyw rynkowych. W walidacji uczestniczą specjaliści z najważniejszych oddziałów firmy: działu marketingu, handlowego, rozwoju nowego produktu, technicznego i kontroli jakości. Wszystkie uwagi są omawiane i notowane, by potem można było wprowadzić niezbędne poprawki. Proces walidacji odbywa się do czasu, gdy zostanie dopracowany w 100%."

kross_4_adesign_po_polsku_zsah

"Tak skomponowany rower musi iść następnie w ręce testerów. Są to osoby odpowiedzialne za sprawdzenie w praktyce niezawodności konstrukcji, wygody jazdy i kultury pracy komponentów. Jest to jeden z ważniejszych etapów powstawania roweru w firmie KROSS – niezbędny dla stworzenia niezawodnych i jak najbardziej funkcjonalnych maszyn. Jednymi z tych, którzy testują powstałe już rowery są zawodnicy KROSS Racing Team'u, którzy uczestnicząc w maratonach MTB sprawdzają wytrzymałość i niezawodność tych rowerów. Przekazywane przez nich uwagi są bez wątpienia cenne i mają znaczący wpływ na ostateczny wygląd roweru. Ostatnim etapem jest sama produkcja, podczas której wcześniej przygotowane koncepcje materializują się łącząc setki elementów w nowoczesny rower."

 

Źródło:

Paweł Skotarek, Europejczycy jeżdżą na polskich rowerach Kross, gazeta.pl

Naga prawda o... KROSS-ie, mtbnews.pl

Mateusz Nowak, Made in Poland - polscy producenci branży rowerowej

Maciej Kuźmicz, Ze sklepu na salony, Gazeta Wyborcza , 2.03.2005



czwartek, 04 lutego 2010
z cyklu polskie firmy: solaris

solaris_design_po_polsku_400x400

Wszystko zaczęło się w 1996 roku, kiedy to Krzysztof Olszewski, dyrektor berlińskiej fabryki Neoplan, wraz z żoną Solange otworzył własna fabrykę autobusów w podpoznańskim Bolechowie. Początkowo młoda firma zatrudniała 36 osób. Dziś po 14 latach firma należy do największych w Europie producentów autobusów miejskich i zatrudnia ponad 1500 osób. Solarisy z Bolechowa jeżdżą w 60 miastach Polski, w 18 państwach Europy, a także w Emiratach Arabskich - w Dubaju. Codziennie z fabryki Solaris wyjeżdża pięć nowych autobusów. Każdy składa się z ponad 2,5 tys. części, same kable elektryczne mają długość około 4 km. W autobusach Solaris klient wybiera wszystko: kolor karoserii, wykładziny, ustawienie siedzeń. W autobusie miejskim dla Francji zbudowali toaletę dla kierowcy. Było to życzenie żeńskich związków zawodowych. Autobusy dla Dubaju podzielone są na dwie części: osobny przedział przeznaczono dla kobiet i dzieci. Pojazdy nie mają ogrzewania, za to silnik i klimatyzacja są zabezpieczone na wypadek burzy piaskowej. Autobusy dla Szwecji i Norwegii mają za to podgrzewaną podłogę, podwójne szyby i specjalny schowek na łańcuchy na koła. Solaris opiera swoją produkcję o nowatorskie rozwiązania oraz ciągły i dynamiczny rozwój, czego odzwierciedleniem jest stale poszerzająca się oferta. Aktualnie są to przede wszystkim niskopodłogowe autobusy miejskie oraz niskowejściowe pojazdy miejskie i międzymiastowe typu Low Entry. W 2006 roku firma zaprezentowała pierwszy w Europie seryjnie produkowany autobus z napędem hybrydowym. W połowie 2009 roku uruchomiona została natomiast produkcja tramwajów Solaris Tramino. Dzięki nowocześnie zorganizowanemu procesowi projektowania, czas konstruowania i budowy nowych prototypów wynosi około pół roku. Umożliwia to na dużą elastyczność, bardzo szybkie realizowanie zróżnicowanych zamówień i pozwala wymieniać produkowane modele co 2-3 lata. Do tego nowoczesne wzornictwo - zarówno pod względem ergonomii, jak i estetyki - razem składa się na sukces rynkowy firmy Solaris. zsah@op.pl

solaris_hybrid_design_po_polsku

Solaris Urbino Hybrid

solaris_vacanza_design_po_polsku

Solaris Vacanza

SolarisUrbinoIII_design_po_polsku

Solaris Urbino III

solaris_interurbino_design_po_polsku

Solaris Inter Urbino

solaris_tramino_design_po_polsku

Solaris Tramino

sobota, 05 grudnia 2009
z cyklu firmy polskie: KROSNO S.A.

Szkło z Krosna to proste, nowoczesne formy oraz design na światowym poziomie. Znane jest na świecie od ponad 50 lat, eksportowane jest do ponad 60 krajów świata. Krośnieńskie Huty Szkła KROSNO S.A. bez wątpienia są największmy i najbardziej znanym producentem szkła użytkowego w Polsce oraz jednym z liderów na rynku światowym w tej branży. Firma została założona w 1923 roku w Krośnie, w południowo wschodniej części Polski. Krośnieńskie szkło często nazywane jest ''bezołowiowym kryształem'', co znakomicie charakteryzuje jego perfekcyjną przejrzystość. Poza szkłem bezbarwnym, produkowana jest szeroka paleta produktów ze szkła w wielu kolorach. Szkło z Krosna łączy w sobie oryginalne wzornictwo, kunszt wykonania i najnowsze rozwiązania technologiczne. KROSNO S.A. posiadają własny Ośrodek Wzornictwa, w którym powstają autorskie kolekcje wyznaczające kierunki wzornictwa przemysłowego. Firma zatrudnia sztab projektantów, którzy opracowują w ostatnich latach średnio rocznie ok. 7-10 tys. nowych wzorów wyrobów galanterii szklanej, formowanej ręcznie i mechanicznie oraz prasowanej. Firma rozwija też współpracę z kształcącą projektantów szkła użytkowego Akademią Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Wyroby krośnieńskich hut wielokrotnie były nagradzane w prestiżowych konkursach. Oryginalne wyroby szklane, będące dziełem krośnieńskiego hutnika Stanisława Wokana, trafiły nawet do największego na świecie, amerykańskiego muzeum szklarskiego w Corning. zsah@op.pl

krosno_design_po_polksu_zsah

fot. www.krosno.com

wtorek, 11 sierpnia 2009
z cyklu polskie firmy: PROFIm

profim_meble_design_po_polsku_polski_dizjan

Nowoczesny design plus ergonomia to cechy wyróżniające produkty PROFIm na rynku. Powstała na początku lat dziewięćdziesiątych firma zatrudniała początkowo trzy osoby. Dziś zatrudnia ponad 1100 pracowników i jest czołowym producent krzeseł biurowych w kraju. Priorytetem PROFIm jest projektowanie i wdrażanie ergonomicznych, czyli „przyjaznych” dla kręgosłupa rozwiązań. W dzisiejszych czasach takie podejście to konieczność, gdyż w pozycji siedzącej spędzamy od kilku do kilkunastu godzin dziennie. Projektowanie krzeseł odbywa się z myślą o ułatwieniu ludziom pracy, by w jak największym stopniu uchronić ich przed negatywnymi skutkami siedzenia przy biurku. Stąd PROFIm posiada własne profesjonalne laboratorium, w którym każdy nowy model krzesła jest badany na kilku etapach zanim opuści zakład. Czym jest design w wydaniu PROFIm? Rozpoznawalnym wzornictwem, które łączy sobie zalety funkcjonalności z charakterystyczną dla marki linią. Wzornictwo produktów PROFIm nawiązujące do najnowszych trendów wyposażenia wnętrz biurowych a to zasługa znakomitych projektantów takich jak Tomasz Augystyniak czy Piotr Kuchciński. zsah@op.pl

profim_design_po_polsku_dizjan_polski_meble

fot. www.profim.pl

niedziela, 10 maja 2009
z cyklu polskie firmy: zelmer

zelmer_2.jpg

Zelmer powstał w 1951 roku. Od tego czasu produkuje urządzenia, które niezawodnie służą w domach na całym świecie. Aktualnie firma jest największym krajowym producentem drobnego zmechanizowanego sprzętu AGD i liczącym się na świecie producentem odkurzaczy - około 50% produkcji stanowią wyroby przeznaczone na eksport. Od samego początku produkty Zelmera wyróżnia atrakcyjny design i ergonomia. Firma Zelmer zawdzięcza swoje sukcesy w zakresie projektowania i wzornictwa przede wszystkim prężnie działającemu zespołowi działu wzornictwa, dobrej współpracy z wiodącymi firmami w tej branży, a także nowoczesnemu systemowi zarządzania wzornictwem. Dzięki temu Zelmer zdobywa nagrody i wyróżnienia na wielu prestiżowych wystawach, targach i konkursach. Firma została wyróżniona godłem „Najlepsze w Polsce” oraz „Złotym Laurem Konsumenta”. Zelmer jest również czterokrotnym laureatem konkursu TERAZ POLSKA. Produkty firmy Zelmer otrzymały również znak „Dobry Wzór” od Komisji Ekspertów Wzornictwa Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.  zsah@op.pl

zelmer.jpg

fot. www.zelmer.pl

czwartek, 05 marca 2009
z cyklu polskie firmy: Planika

planica_fire_kominki_design_po_polsku_dizajn_polski

fot. www.planikafires.com

„Wszystko zaczęło się od zwykłego ogniska pod Ayers Rock w sercu australijskiego kontynentu. Dwóch turystów, Alfred Weilandt i Jarosław Dąbrowski długo w noc siedzieli przy ognisku słuchając opowieści o mitycznej Epoce Snów. Atmosfera stworzona przez tańczące płomienie ogniska zainspirowała podróżników do znalezienia sposobu na przeniesienie magii ognia do współczesnych wnętrz. Sposób ten miał uwalniać od istniejących niedogodności związanych z posiadaniem prawdziwego ognia wewnątrz pomieszczenia, tj. niezbędnej instalacji kominowej, sadzy, dymu czy popiołu. Współczesny styl życia wymaga produktów, które dzięki designowi mają charakter, a drugiej strony są bezpieczne i łatwe w użyciu. To właśnie tknęło Alfreda Weilandta i Jarosłąwa Dąbrowskiego do założenia Planiki. Po miesiącach prób i projektów, udało im się stworzyć produkt łączący piękno formy, łatwość użycia, a przede wszystkim produkt zaspokajający odwieczną potrzebę obcowania z ogniem. Tak oto narodziła się idea Planika Fires.”

Planika Fires to obiekty współczesnej sztuki użytkowej. W nowatorski sposób umożliwiają posiadanie przenośnego ognia bez komina i bez instalacji, w dowolnym miejscu, nawet na środku salonu. Daje to architektom unikatowe możliwości aranżacji prawdziwego ognia w każdym wnętrzu. Planika Fires to jedyna na świecie seria produktów dających prawdziwy bezdymny ogień oparty na opatentowanych technologiach Glassfire i Digitfire. Zaprojektowane przez wybitnych designerów są centralnym punktem ekskluzywnych wnętrz. Połączenie nowoczesnego wzornictwa, najnowszych technologii i ciepła… to cała prawda na temat Planiki. zsah@op.pl

planica_2_fire_kominki_design_po_polsku_dizajn_polski

planica_3_fire_kominki_design_po_polsku_dizajn_polski

fot. www.planikafires.com

niedziela, 01 lutego 2009
z cyklu polskie firmy: kafti design

kafti_design_dizajn_po_polsku_zsah.blox.

Kafti Design to młoda polska firma zajmującą się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą przedmiotów użytku codziennego. Produkty Kafli Design to oryginalny koncept, prosta forma i wyszukana detal. „Zależy nam na tym, żeby oferowane przez nas produkty urozmaiciły, ożywiły i dodały charakteru Waszym wnętrzom. Tworzymy, bo uważamy, że na naszym rynku brakuje akcesoriów wystroju wnętrz, które byłby równocześnie piękne, funkcjonalne i przystępne cenowo. Chcemy, żeby nasze produkty były dla Was ciekawą alternatywą wobec tego, co obecnie można znaleźć w polskich sklepach.”
Produkty Kafti wytwarzane są w niewielkich nakładach, co gwarantuje indywidualność nabywanych wyrobów. Podczas gdy handel zdominowany jest masowo produkowanymi seriami, wykorzystującymi tanią siłę roboczą, nabywcy coraz częściej zastanawiają się nad źródłem pochodzenia produktów oraz sposobem ich wytwarzania. Głównym założeniem Kafti Design jest działanie w sposób odpowiedzialny wobec otoczenia. Tworząc swoje produkty współpracuje z lokalnymi przedsiębiorstwami, zakładami rzemieślniczymi i polskimi wytwórcami. W ten sposób chce się przyczyniać do wzrostu lokalnej przedsiębiorczości i promowania polskich produktów. Kafti to również sklep internetowy, gdzie znajdują się także produkty innych firm, w tym zagranicznych.
zsah@op.pl

kafti_design_2_dizajn_po_polskuzsahblox

kafti_design_3_dizajn_po_polskuzsahblox

niedziela, 21 grudnia 2008
z cyklu polskie firmy: vedia

vedia_logo

Z produktami firmy VEDIA zetknąłem się po raz pierwszy całkiem niedawno. To, co szczególnie zwróciło moją uwagę to ich wzornictwo. Prosta, minimalistyczna stylistyka na pierwszy rzut oka przywodzi na myśl produkty od Apple. Design odtwarzaczy VEDII nie pochodzi jednak z biur projektowych giganta z Richmond, lecz z polskiego studia MELOUNGE Design. Sopockie Studio odpowiedzialne jest nie tylko za design odtwarzaczy, ale także za layout pudełek, menu czy ulotek produktów VEDIA. „Jest to niezwykła szansa pokazania, że polscy projektanci mają bardzo wiele do pokazania. Cieszymy się, że VEDIA S.A. zaufała nam. Mogę zapewnić, że wspólnie z VEDIA stworzymy wiele projektów” – deklaruje Marcin Lasowski, autor designu odtwarzaczy VEDIA.

VEDIA to pierwsza polska marka, która tworzy własne odtwarzacze. Powstała w październiku 2007 roku, jak łatwo policzyć istniej wiec dopiero czternaście miesięcy. Produkty oferowane przez VEDIA zdobyły jednak już liczne wyróżnienia oraz nagrody, od liczących się miesięczników, czasopism oraz portali. Tak o sukcesie firmy, mówi sam prezes Vedii - Mirosław Włodarczyk - „W mniej niż rok udało nam się zbudować grono stałych klientów dzielących się z nami uwagami o produktach, dzięki czemu są one coraz lepsze. Bardzo udanie zadebiutowaliśmy na rynku giełdowym New Connect, a teraz otrzymaliśmy tak ważną nagrodę. „Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2008” to dla nas najcenniejsza nagroda, jaką do tej pory zdobyliśmy. Obiecujemy dalej rozwijać się i rozbudowywać Polski rynek mobilnej elektroniki użytkowej”. VEDIA planuje poszerzyć sieć sprzedaży. Jednak nie o kolejne województwa a o inne kraje i kontynenty. W planach na przyszły rok jest pojawienie się produktów VEDIA na rynkach Unii Europejskiej, Europy Wschodniej, Rosji oraz USA. zsah@op.pl

1_vedia_odtwarzacze_mp3_sluchawki_design_po_polsku_polski_dizajn

2_vedia_odtwarzacze_mp3_sluchawki_design_po_polsku_polski_dizajn

3_vedia_odtwarzacze_mp3_sluchawki_design_po_polsku_polski_dizajn

czwartek, 11 grudnia 2008
z cyklu polskie firmy: NOTI

noti_meble_design_zdjecia_reklamowe_po_polsku_polski_dizajn

"Tworząc nasze meble dbamy o to by były wygodne, dobieramy najwyższej jakości materiały gwarantujące trwałość i bezpieczeństwo. Zwracamy szczególną uwagę na perfekcyjne wykonanie, ale nasza naczelna zasada jest... po pierwsze DESIGN."

NOTI to marka nowoczesnych mebli wypoczynkowych przeznaczonych zarówno do wnętrz mieszkalnych jak i publicznych. Meble od NOTI to wzornictwo na najwyższym poziomie, idealne proporcje oraz przemyślane detale. Połączenie prostoty z funkcjonalnością. Ciekawe faktury oraz starannie dobrana kolorystyka tkanin dodatkowo podkreśla unikalny charakter mebla.
Meble NOTI zostały docenione przez środowisko architektów oraz osoby ceniące sobie nowoczesny design. Dowodem tego jest przyznanie prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. Godło PRODECO 2005 i 2006, Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich 2006, Produkt Roku 2006 i Trendy Dobrego Wnętrza 2006, wyróżnienie Złota Villa 2006.

noti_meble_design_po_polsku_polski_dizajn

Wszystkim zainteresowanym NOTI gorąco polecam wystawę mebli „PREMIERY NOTI 2008” i fotografii reklamowej z cyklu „NOTI presents noti girls” prezentowaną do 20 lutego w krakowskim Studiu METAFORMA (Hala Fabryki TELKOM-TELOS, Ul. Lubelska 14-18). Poniżej kilka zdjęć z wystawy. zsah@op.pl

noti_meble_design_metaforma_wystawa_po_polsku_polski_dizajn

 
1 , 2