Blog > Komentarze do wpisu
NOWE OBLICZE MASMIXA

nowy_masmix_2_design_po_polsku

Rynek jest ciężki. Aby utrzymać się na półce sklepowej producenci muszą się nieźle nagłowić. Jak wyróżnić się od konkurencji, jak zwrócić uwagę konsumenta na swój produkt z pośród setek innych? Jakiś czas temu moją uwagę zwróciły nowe opakowania Masmixu. W 1992 roku, kiedy Masmix pojawił się na rynku jako pierwszy miks tłuszczy mlecznych i roślinnych do smarowania pieczywa, nie miał zbytnio konkurencji. Po dziesięciu latach rynek zmienił się jednak diametralnie. Konkurencja urosła w siłę i firma Bunge (producent Masmixu) stanęła przed koniecznością poważnej zmiany.

historia_masmixu_design_po_polsku

Zadanie repozycjonownia marki Masmix zostało powierzone agencji PZL. Agencja rozpoczęła prace od analizy rynku i potrzeb konsumenckich. Niezwykle ważnym aspektem przed podjęciem prac projektowych była rekonstrukcja potrzeb konsumenckich - autorskie badanie metafor Skaner Nieświadomości mające na celu odkodowanie tego jak konsumentki postrzegają różne rodzaje smarowideł i jakie są ich nieuświadamiane potrzeby związane z tą kategorią. Przeprowadzony został również wywiad branżowy z hodowcami bydła mlecznego, aby poszukać dodatkowych, nieodkrytych jeszcze przez branżę insightów mleczno-maślanych. Nowy wizerunek marki wydaje się strzałem w dziesiątkę.

nowy_masmix_1

masmix_kartka_1

Z czym innym, bowiem ma się kojarzyć masło jak nie ze swojskością, naturą, ludowością? Wszystko w prostej, oszczędnej, wręcz skandynawskiej stylistyce. Zmiana opakowania to tylko element nowej kampanii wizerunkowej Masmixu, obecnej w mediach od listopada zeszłego roku. Nowym opakowaniom towarzyszy również piękny spot reklamowy autorstwa agencji Young & Rubicam Poland, przenoszący widza do świata ludowych wycinanek.



Nowy Masmix doskonane odnajduje się na sklepowej półce. Wyraźnie wyróżnia się od konkurencji nowoczesnością i stylem. Gdy po raz pierwszy zobaczyłem nowe opakowania Masmixu od razu w głowie pojawiły mi się projekty fińskiej projektantki Sannie Annukka. Ta niezwykle ceniona skandynawska artystka, znana jest z charakterystycznego stylu czerpiącego ze skandynawskiego folku. Grafiki Annukki można odnaleźć także na opakowaniach…

sanna_annukka_design_po_polsku

Szczególnie na pochwałę zasługują osoby decyzyjne producenta Masmixa, które odważyły się na radykalną zmianę wizerunku margaryny. Takie decyzje w naszym kraju wciąż zdarzają się zbyt rzadko. Cieszy fakt, że polski rynek opakowań podąża za trendami światowymi. Obyśmy mieli coraz więcej takich przykładów.

PIOTR WIŚNIEWSKI

poniedziałek, 04 marca 2013, zsah

Polecane wpisy

  • IM MNIEJ TYM LEPIEJ, CZY ZAWSZE?

    Jak w każdej dziedzinie projektowej, także w projektowaniu logotypów panują trendy. Pojawiają się i znikają. Kilka lat temu pod wpływem rozwoju programów grafic

  • O POWAŻNYCH SPRAWACH NA WESOŁO

    Kampanie społeczne kojarzą nam się zazwyczaj z drastycznymi obrazami, zaskakującymi metaforami… krótko mówiąc muszą szokować, aby zostać zauważone w gąszc

  • Już wkrótce Wirtualne Muzeum Polskiego Wzornictwa

    Na początku tego wpisu jestem winien czytelnikom „design po polsku” wyjaśnienie dotyczące blisko rocznej przerwy w redakcji bloga. Moja nieobecność

Komentarze
2013/03/17 16:53:23
Z zasady nie używam smarowideł do chleba, ale kiedy przechodzę koło supermarketowych chłodni muszę się powstrzymywać, żeby nie wrzucić masmixa do koszyka - opakowanie jest świetne i od razu "widzę" je w mojej kuchni.
-
2014/02/19 16:16:30
Szczerze, dla mnie jest to świetna zmiana - uproszczenie, trzymając się tradycji i wynikających z tego wzorów. Też nie "smaruje", ceny srebra to nie mój klimat, niemniej jednak samo wykonanie bardzo mi się podoba :)