Blog > Komentarze do wpisu
śląska rzecz 2007

śląska rzecz 2007

„Śląska Rzecz” to konkurs jedyny w swoim rodzaju. Jego celem jest promocja wyjątkowych pod względem wzornictwa produktów powstałych na Śląsku. Dwie dotychczasowe edycje konkursu pokazały, iż jakość śląskich produktów nie odstępuje od standardów międzynarodowych. Promocja firm z województwa śląskiego w Polsce i poza granicami naszego kraju to cel, który przyświeca organizatorom konkursu już od trzech lat.

W tegorocznej edycji „Śląska Rzecz 2007” siedmioosobowe jury konkursowe w składzie prof. Czesława Frejlich - redaktor naczelna kwartalnika „2+3D", prof. Bogumiła Jung - przedstawicielka Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych, Ewa Gołębiowska – dyrektorka Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, Judit Várhelyi - przedstawicielka Rady Wzornictwa Węgier, Mirosław Adamczyk z ASP w Poznaniu oraz Anita Labus z Regionalnego Centrum Biznesu w Katowicach i Bożena Łobzowska z Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach spośród 28 produktów zgłoszonych przez 18 firm oraz 24 projektów graficznych, nadesłanych także przez 18 firm postanowili nagrodzić w kategorii „Produkt” Danutę i Adama Małachowskich za kolekcję ultralekkich wyrobów puchowych eksportowanych do Japonii

śląska rzecz 2007

Firma Małachowski działająca w Dębowcu to w świecie jeden z nielicznych producentów specjalistycznej odzieży używanej w skrajnych warunkach atmosferycznych. Z usług pracowni korzysta wielu wybitnych himalaistów, w tym m.in. Krzysztof Wielicki, zdobywca Korony Himalajów. Korzystają też narciarze, goprowcy, miłośnicy sportów ekstremalnych, a ostatnio Japończycy, dla których Małachowscy szyją puchowe ciuchy. — Trzy kurtki, plecak i torba nagrodzone w konkursie powstały jako zaprzeczenie stereotypowego wyobrażenia, że wyroby napełnione puchem muszą być obszerne, mają tradycyjny wygląd i używamy ich tylko w okresie srogiej zimy. Ta kolekcja pokazuje, że wyroby puchowe mogą mieć znacznie szersze zastosowanie i mogą zmieścić się dosłownie w kieszeni — oceniła Czesława Frejlich, przewodnicząca jury Śląskiej Rzeczy.

W kategorii „Grafika użytkowa” główną nagrodę zgarnęło Centrum Sztuki Współczesnej Kronika z Bytomia za plakat i książkę „Oskar Hansen's Museum of Modern Art." (autorzy: Sebastian Cichocki, Yane Calovski, Hristina Ivanoska, Elena Filipovic) zaprojektowaną przez Ariane Spanier. To druga nagroda dla tej galerii w ciągu ostatnich dwóch lat. Rok temu wyróżniono projekt identyfikacji wizualnej Kroniki.

śląska rzecz 2007

Jury przyznało także dwa wyróżnienia. W kategorii „Produkt" wyróżnienie trafiło do cieszyńskiej firmy Infobox sp. z o.o., która wyprodukowała kiosk multimedialny Infobox IB 190 projektu NPD Nowy Projekt Design i INNO Projekt, z kolei w kategorii „Grafika użytkowa" wyróżnienie otrzymali Andrzej Sobaś i Justyna Kucharczyk, którzy na zlecenie Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A. zaprojektowali system oznakowania wizualnego Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Pokonkursową wystawę można oglądać w Oranżerii Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie. Serdecznie polecam. zsah@op.pl 

 

poniedziałek, 02 czerwca 2008, zsah

Polecane wpisy

  • IM MNIEJ TYM LEPIEJ, CZY ZAWSZE?

    Jak w każdej dziedzinie projektowej, także w projektowaniu logotypów panują trendy. Pojawiają się i znikają. Kilka lat temu pod wpływem rozwoju programów grafic

  • O POWAŻNYCH SPRAWACH NA WESOŁO

    Kampanie społeczne kojarzą nam się zazwyczaj z drastycznymi obrazami, zaskakującymi metaforami… krótko mówiąc muszą szokować, aby zostać zauważone w gąszc

  • MIASTO JAKO MARKA. PRZYPADEK KRK

     Czy miasto może być marką? Oczywiście że tak. W końcu podobnie jak przedsiębiorstwa, miasta oferują produkty i usługi. Konkurują między sobą tak jak fi